kittymjau

Alla inlägg under oktober 2014

Av kittymjau - 29 oktober 2014 21:33

Det MÅNGA måste förstå är att nästan allt i livet kostar pengar!

Jag känner och vet många som säger "När jag tar studentetn så ska jag resa/skaffa hund/flytta utomlands/flytta hemifrån. Sorry att spoila det för er men dessa saker kostar pengar!

Ni som har lägenhet som era föräldrar betalar... Ni har INTE flyttat hemifrån! Flytta hemifrån betyder att du klarar dig själv! Om era föräldrar betala er lägenhet är ni fortfarande beroende av dem och då ser jag på er som att ni INTE har flyttat hemifrån.


Min syster sa ikväll. "Jag och min kompis ska flytta ihopa". Jag frågade då när och var. Då svarade hon "antingen Lund eller Göteborg"... Jag frågade då "Med vilka pengar?". Hon blev sur och sa att jag inte fick vara inne på hennes rum längre....

Min syster har ingen uppfattning om pengar.

Jag sa likadant när jag var 14-15 år men när folk frågade mig "hur ska du har råd med det?" så svarade jag med "jag ska jobba såklart"... Jag svarade iaf med ett vättigare svar än att bara skita i frågan.

Av kittymjau - 14 oktober 2014 22:24

Förbjudna ord? När jag var liten fick man inte svära. Om någon sa ord som fan, helvete, jävlar eller liknande så sprang man direkt till sin förälder eller fröken som var i närheten och sa till.

När jag var liten så fick inte jag lära mig att neger var ett fult ord utan jag trodde det var ett ord som bara betydde mörkhyad... Jag råkade iaf säga "Neger" till min systers ex som var mörkhyad... VÄLDIGT pinsam situation!

Detta är då det jag vill undvika ska hända andra!


Det finns personer som tar illa upp av ordet neger och därför är det väldigt onödigt att använda det i ett barnprogram.

Om vi hade tagit tag i detta för länge sen så skulle jag kanske inte blivit klassad som en rasist i 10 års åldern framför min systers kille?! Pippi Långstrump var en av mina största idoler när jag var liten och såklart vill jag att mina barn i framtiden också ska titta på henne men jag vill också att mina barn respekterar alla oavsett ens ursprung eller utseende.


Jag tycker att det är bra att dem klippte bort ordet "negerkung" för svenskar är inte bara vita! Det finns mörkhyade svenskar nuförtiden också!!! VAKNA UPP! VI LEVER FAN INTE PÅ 40-TALET LÄNGRE!


Ville bara att ni skulle se detta från min synvinkel!

Och om ert försvar är att "Pippi är svenskkultur ska vi ta bort allt som vi har kvar av sverige", så är mitt svar: HAR VI TAGIT BORT PIPPI LÅNGSTRUMP?! NEJ! VI HAR TAGIT BORT DET SOM I DAGENS SAMHÄLLE ÄR RASISTISKT!

Presentation


Hej!
En 18-årig tjej som tycker synd om sig själv och hatar på det mesta.

:3

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards