kittymjau

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

"Neger kung" i Pippi långstrump...

Av kittymjau - 14 oktober 2014 22:24

Förbjudna ord? När jag var liten fick man inte svära. Om någon sa ord som fan, helvete, jävlar eller liknande så sprang man direkt till sin förälder eller fröken som var i närheten och sa till.

När jag var liten så fick inte jag lära mig att neger var ett fult ord utan jag trodde det var ett ord som bara betydde mörkhyad... Jag råkade iaf säga "Neger" till min systers ex som var mörkhyad... VÄLDIGT pinsam situation!

Detta är då det jag vill undvika ska hända andra!


Det finns personer som tar illa upp av ordet neger och därför är det väldigt onödigt att använda det i ett barnprogram.

Om vi hade tagit tag i detta för länge sen så skulle jag kanske inte blivit klassad som en rasist i 10 års åldern framför min systers kille?! Pippi Långstrump var en av mina största idoler när jag var liten och såklart vill jag att mina barn i framtiden också ska titta på henne men jag vill också att mina barn respekterar alla oavsett ens ursprung eller utseende.


Jag tycker att det är bra att dem klippte bort ordet "negerkung" för svenskar är inte bara vita! Det finns mörkhyade svenskar nuförtiden också!!! VAKNA UPP! VI LEVER FAN INTE PÅ 40-TALET LÄNGRE!


Ville bara att ni skulle se detta från min synvinkel!

Och om ert försvar är att "Pippi är svenskkultur ska vi ta bort allt som vi har kvar av sverige", så är mitt svar: HAR VI TAGIT BORT PIPPI LÅNGSTRUMP?! NEJ! VI HAR TAGIT BORT DET SOM I DAGENS SAMHÄLLE ÄR RASISTISKT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kittymjau - 29 augusti 2015 13:29

Att vara olyckligt kär är en jobbig men en härlig känsla på samma gång. Jag har insett att jag måste prata med F för eller senare om mina känslor men som ni kaaanske förstår så väljer jag senare.   Han gillar denna andra tjejen vid namn Jessica...

Av kittymjau - 24 augusti 2015 18:45

Jag har skrivit om killen F innan. Den roligaste, snyggaste och fantastigaste människan jag känner.   Saker ni behöver veta. 1. Hans kompisar sa till mig atthan var intresserad. 2. Vi kysser varandra på en fest. Jag blev intresserad eller jaa...

Av kittymjau - 2 juli 2015 02:02

Var på en festival med några killkompisar... Jag var ensam tjej... Det följde iaf med 2 killar jag inte kände sen innan... En av dessa killar var bara med en av dagarna och vi snackade inte så mycket. Han andra snackade jag med men han var liiite s...

Av kittymjau - 27 maj 2015 21:05

Festen: En novell av Kitty   Det var ännu en lördag.. Jag kollade mig i spegeln och satte på mig mascaran och drog handen genom mitt långa, vågiga bruna hår. Jag hade på mig min vita klänning som satt tight på min smala kropp. Jag hörde en bil ...

Av kittymjau - 24 maj 2015 12:26

Till alla nyblivna föräldrar som har Facebook! Lägg INTE ut bilder på er unge. Det räcker med en bild men att varje dag är bara irriterande. Jag förstår att ni är stolta och vill visa upp ert lilla mirakel men inte varje dag. Sen vil jag också att ...

Presentation


Hej!
En 18-årig tjej som tycker synd om sig själv och hatar på det mesta.

:3

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards