kittymjau

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2014

Pengar....

Av kittymjau - 29 oktober 2014 21:33

Det MÅNGA måste förstå är att nästan allt i livet kostar pengar!

Jag känner och vet många som säger "När jag tar studentetn så ska jag resa/skaffa hund/flytta utomlands/flytta hemifrån. Sorry att spoila det för er men dessa saker kostar pengar!

Ni som har lägenhet som era föräldrar betalar... Ni har INTE flyttat hemifrån! Flytta hemifrån betyder att du klarar dig själv! Om era föräldrar betala er lägenhet är ni fortfarande beroende av dem och då ser jag på er som att ni INTE har flyttat hemifrån.


Min syster sa ikväll. "Jag och min kompis ska flytta ihopa". Jag frågade då när och var. Då svarade hon "antingen Lund eller Göteborg"... Jag frågade då "Med vilka pengar?". Hon blev sur och sa att jag inte fick vara inne på hennes rum längre....

Min syster har ingen uppfattning om pengar.

Jag sa likadant när jag var 14-15 år men när folk frågade mig "hur ska du har råd med det?" så svarade jag med "jag ska jobba såklart"... Jag svarade iaf med ett vättigare svar än att bara skita i frågan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kittymjau - 29 augusti 2015 13:29

Att vara olyckligt kär är en jobbig men en härlig känsla på samma gång. Jag har insett att jag måste prata med F för eller senare om mina känslor men som ni kaaanske förstår så väljer jag senare.   Han gillar denna andra tjejen vid namn Jessica...

Av kittymjau - 24 augusti 2015 18:45

Jag har skrivit om killen F innan. Den roligaste, snyggaste och fantastigaste människan jag känner.   Saker ni behöver veta. 1. Hans kompisar sa till mig atthan var intresserad. 2. Vi kysser varandra på en fest. Jag blev intresserad eller jaa...

Av kittymjau - 2 juli 2015 02:02

Var på en festival med några killkompisar... Jag var ensam tjej... Det följde iaf med 2 killar jag inte kände sen innan... En av dessa killar var bara med en av dagarna och vi snackade inte så mycket. Han andra snackade jag med men han var liiite s...

Av kittymjau - 27 maj 2015 21:05

Festen: En novell av Kitty   Det var ännu en lördag.. Jag kollade mig i spegeln och satte på mig mascaran och drog handen genom mitt långa, vågiga bruna hår. Jag hade på mig min vita klänning som satt tight på min smala kropp. Jag hörde en bil ...

Av kittymjau - 24 maj 2015 12:26

Till alla nyblivna föräldrar som har Facebook! Lägg INTE ut bilder på er unge. Det räcker med en bild men att varje dag är bara irriterande. Jag förstår att ni är stolta och vill visa upp ert lilla mirakel men inte varje dag. Sen vil jag också att ...

Presentation


Hej!
En 18-årig tjej som tycker synd om sig själv och hatar på det mesta.

:3

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards