kittymjau

Alla inlägg den 26 maj 2014

Av kittymjau - 26 maj 2014 18:37

För att förklara lite hur jag ser på Sverigedemokraternas huvudfråga.

Mina morföräldrar kom hit till sverige på 70-talet och dem fick jobba häcken av sig. Idag kommer det folk från utlandet och kan leva på socialbidrag och inge ställer krav på dem!

Som att till exempel lära sig svenska eller kanske SKAFFA ETT JOBB!

Där kan jag hålla med SD att det går inte att vi tar in så många som vi gör... MEN...


Det finns svenskar som också lever på dessa jävla bidrag! Då snackar jag om unga arbetslösa svenskar som är så lata att de inte ens orkar söka jobb men att söka om socialbidrag det går fint det?!


Sen samtidigt så behöver de utlänningar som VILL jobba! Hur många svenskar vill jobba som städare/städerska? eller som taxichauför?

Ni kanske tycker att jag är full av fördommar som sitter här och skriver att utlänningar kör taxi eller jobbar som städare.

Men fråga er själva HUR många gånger har ni sett en svenk taxichauför? eller en svensk städerska/städare?

Det finnns jobb som vi svenskar INTE vill ha! För att dessa jobb anses som "dåliga" i våra ögon.



Sverigedemokraterna vill stoppa gränserna och visst det skulle innebär fler jobb för oss men det är fler jobb som väldigt få vill ha.

Jag tycker att man kan ställa krav på invandrarna. De ska lära sig svenska och skaffa ett jobb inom en viss tidsperiod. Vi kan säga 6 månader. De får bidrag i 6 månader och om de inte har ett jobb innan dess så är det bara att packa sina väskor och sticka härifrån!


Jag hoppas ni har fått en blick över vad jag tycker om invandrarpolitiken.

Av kittymjau - 26 maj 2014 12:19

Jahaa... Sverigedemokraterna skickar 2 snubbar till eu-parlamentet och det gör  mig lite förbannad! Sen skickar feministisktintiativ (tror jag) 1...

Jag har inte så bra koll på politiken idag men lite koll har ALLA!


Feministiskintiativ står för jämnlikhet vid småsaker. Typ att alla partier ska ha lika mycket kvinnor som män i deras partier! Det är väl fan upp till partiet om de vill ha kvinnor eller män i sitt parti!

Om jag var TVUNGEN att röste på antingen SD eller F! så skulle jag röstat på SD för dem argumentrerar bäst i debatter!

Jag tycker om SD:s politiska åsikter kring saker men samtidigt är jag skepptsikt kring vad dem egentligen säger...

Vi kan ta kungsgatan med Soran och SD:arna som ett bra exempel... Det är en anledning till varför jag inte litar på dem!


Ville bara uttrycka mina känslor lite...


Idag

Idag har jag prov i spanska och jag ska fan sitta bredvid "Han" för han är så jäkla smart så man kan ju fuska liiite.... ;)

SERIÖST så hade jag HELT glömt bort att jag hade spanskaprov idag... Jag är så körd... Hoppas bara att "Han" känner för att vara gullig och hjälpa mig...

Presentation


Hej!
En 18-årig tjej som tycker synd om sig själv och hatar på det mesta.

:3

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards