kittymjau

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av kittymjau - 11 juni 2014 22:52

Jaaa... igår skrev jag att jag mår riktigt bra men såklart så fick jag en smäll i ansiktet ungefär som att jag inte får må bra... Drama bland mina kompisar igen... men jag pallar inte bry mig!

Jag ska fokusera på mig och inget annat :)

Jag har börjat läsa boken Förr eller senare exploderar jag av John Green.

Läste klart kapitel 5 precis och jag älskar boken än så länge!!! Den har ju blivit film och kommer ut på bio den 22 juni :D Jag vill så sjukt gärna se den :) Känns som att jag kommer böla som fan!


Boken handlar om en tjej som har cancer och möter en helt fantastisk kille som är väldigt konstig :P

I början får man också träffa Isac som då är den andra killens typ bästa kompis. Isac har canser i ögonen och operarar då bort det men i samband med detta blir han då blind.

Detta har fått mig att tänka... Om jag hade fått canser vad skulle hända?

Jag skulle nog acceptera mitt öde och leva livet. Jag skulle INTE vilja att folk skulle börja tycka synd om mig bara för det. Föreställ er själva om hur många falska vänner man skulle ha!

Inget skulle vara som "vanligt". Folk skulle inte våga nämna ordet dö i ens närhet.


Men saken är den om någon i närhet får cancer som till exempel min mamma eller någon av mina syskon så skulle jag får mer panik än om jag hade fått det! Jag har alltid haft en känsla av att jag kommer dö tidigt. När jag var liten så var min dröm att någon gång bli världens äldsta levande person och jag kände då att jag skulle leva länge. Men nu känner jag tvärt om.

Det känns som att jag kommer dö ung. Men det är ju bara en känsla...

En del av mig vill dö ung för att då slipper man bry sig om det "viktiga" och kan fokusera på att ha roligt... eller jaja...


Boken har iaf fått mig att tänka en hel del och jag har precis börjat läsa den...

Presentation


Hej!
En 18-årig tjej som tycker synd om sig själv och hatar på det mesta.

:3

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards