kittymjau

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Första mensen :) och lite annat :P

Av kittymjau - 7 oktober 2013 19:57

Halloj!

Har läst olika tjejbloggar och det värkar vara väldigt populärt att prata om mens och pms och sånt :P Tänkte iaf berätta om när jag fick min mens...

Det är varken en pinsam eller rolig historia och en del av mig önskar at det var det :P

Det var iaf sommaren till 8:an... Det hade varit en varm dag men på kvällen satt jag och mina två småsystrar och kollade på tv... Mamma var ute med sina tjejkompisar.


Vi sitter iaf i soffan och jag känner hur det blir typ blött i trosa och det första jag tänker är att det bara är flytningar men sen blir det bara kladdigare och jag bara reser mig upp och halvspringer till toan för jag tror jag typ kissat på mig xP Jag har svarta puma bandshorts på mig och när jag sitter på toan ser jag att det är rött i trosorna! PANIK uppstår!!!

Jag inser ganska kvickt att det är mens men jag får endå panik och börjar lägga papper i trosan... Jag går  sen ut och ringer mamma och hon säger att hon kommer hem nån gång under natten och att vi inte har några bindor hemma :O Mer PANIK! Men jag går och sätter mig på soffan och råkar somna och sen så vaknar jag till och går och lägger  mig utan att tänka på att jag har mens...


Mamma kommer iaf hem typ 3 på natten och ger mig 3 bindor som hon hade fått av sin kompis... I telefonsamtalet innan hade jag sagt att jag inte ville att hon skulle säga till sina kompisar att jag fått min mens för jag skämndes :P Idag ser jag det som en av de mest naturligaste sakerna i mitt liv :P


Mens är inget du behöver tycka är pinsamt :) Jag snackar om mens framför mina killkompisar och dom är ju också nyfikna på vad det är :P


Det som förvånade mig mest när jag fick min mens var att det var så "mycket" mens för att vara första gången... Mamma hade sagt att det bara är en fläck i trosan men för mig var det typ en lite "pöl" :S

Det var därför jag fick sån panik och visste inte vad jag skulle göra :P


Det värsta är nog mensverk :/ MEN ni som har sett sånadär filmer på youtube "när tjejer har mens" de filmerna stämmer inte!!! vi ligger inte och håller på att typ dö i en vecka utan man typ ligger och har riktigt ont i magen i en dag eller två men inte så man måste stå på huvud i sängen!

Jag hade problemet med mensvärk och att jag blödde mycket och att min mens var så jäkla oregelbunden så det inte var klokt -.- men nu så har jag börjat på p-piller pga min mens och nu är det såååå mycket bättre :)

Jag behöver inte hålla koll i huvudet om det gått 21 dagar för p-piller kartan gör det åt mig :D


Nä men ha det bra :)

love u all!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kittymjau - 29 augusti 2015 13:29

Att vara olyckligt kär är en jobbig men en härlig känsla på samma gång. Jag har insett att jag måste prata med F för eller senare om mina känslor men som ni kaaanske förstår så väljer jag senare.   Han gillar denna andra tjejen vid namn Jessica...

Av kittymjau - 24 augusti 2015 18:45

Jag har skrivit om killen F innan. Den roligaste, snyggaste och fantastigaste människan jag känner.   Saker ni behöver veta. 1. Hans kompisar sa till mig atthan var intresserad. 2. Vi kysser varandra på en fest. Jag blev intresserad eller jaa...

Av kittymjau - 2 juli 2015 02:02

Var på en festival med några killkompisar... Jag var ensam tjej... Det följde iaf med 2 killar jag inte kände sen innan... En av dessa killar var bara med en av dagarna och vi snackade inte så mycket. Han andra snackade jag med men han var liiite s...

Av kittymjau - 27 maj 2015 21:05

Festen: En novell av Kitty   Det var ännu en lördag.. Jag kollade mig i spegeln och satte på mig mascaran och drog handen genom mitt långa, vågiga bruna hår. Jag hade på mig min vita klänning som satt tight på min smala kropp. Jag hörde en bil ...

Av kittymjau - 24 maj 2015 12:26

Till alla nyblivna föräldrar som har Facebook! Lägg INTE ut bilder på er unge. Det räcker med en bild men att varje dag är bara irriterande. Jag förstår att ni är stolta och vill visa upp ert lilla mirakel men inte varje dag. Sen vil jag också att ...

Ovido - Quiz & Flashcards