kittymjau

Alla inlägg under oktober 2013

Av kittymjau - 7 oktober 2013 19:57

Halloj!

Har läst olika tjejbloggar och det värkar vara väldigt populärt att prata om mens och pms och sånt :P Tänkte iaf berätta om när jag fick min mens...

Det är varken en pinsam eller rolig historia och en del av mig önskar at det var det :P

Det var iaf sommaren till 8:an... Det hade varit en varm dag men på kvällen satt jag och mina två småsystrar och kollade på tv... Mamma var ute med sina tjejkompisar.


Vi sitter iaf i soffan och jag känner hur det blir typ blött i trosa och det första jag tänker är att det bara är flytningar men sen blir det bara kladdigare och jag bara reser mig upp och halvspringer till toan för jag tror jag typ kissat på mig xP Jag har svarta puma bandshorts på mig och när jag sitter på toan ser jag att det är rött i trosorna! PANIK uppstår!!!

Jag inser ganska kvickt att det är mens men jag får endå panik och börjar lägga papper i trosan... Jag går  sen ut och ringer mamma och hon säger att hon kommer hem nån gång under natten och att vi inte har några bindor hemma :O Mer PANIK! Men jag går och sätter mig på soffan och råkar somna och sen så vaknar jag till och går och lägger  mig utan att tänka på att jag har mens...


Mamma kommer iaf hem typ 3 på natten och ger mig 3 bindor som hon hade fått av sin kompis... I telefonsamtalet innan hade jag sagt att jag inte ville att hon skulle säga till sina kompisar att jag fått min mens för jag skämndes :P Idag ser jag det som en av de mest naturligaste sakerna i mitt liv :P


Mens är inget du behöver tycka är pinsamt :) Jag snackar om mens framför mina killkompisar och dom är ju också nyfikna på vad det är :P


Det som förvånade mig mest när jag fick min mens var att det var så "mycket" mens för att vara första gången... Mamma hade sagt att det bara är en fläck i trosan men för mig var det typ en lite "pöl" :S

Det var därför jag fick sån panik och visste inte vad jag skulle göra :P


Det värsta är nog mensverk :/ MEN ni som har sett sånadär filmer på youtube "när tjejer har mens" de filmerna stämmer inte!!! vi ligger inte och håller på att typ dö i en vecka utan man typ ligger och har riktigt ont i magen i en dag eller två men inte så man måste stå på huvud i sängen!

Jag hade problemet med mensvärk och att jag blödde mycket och att min mens var så jäkla oregelbunden så det inte var klokt -.- men nu så har jag börjat på p-piller pga min mens och nu är det såååå mycket bättre :)

Jag behöver inte hålla koll i huvudet om det gått 21 dagar för p-piller kartan gör det åt mig :D


Nä men ha det bra :)

love u all!

Av kittymjau - 7 oktober 2013 16:55

Yes yes yes yes yes!!!!
Om ni inte visste det så är jag en liiiten feminist :P jag umgås bara med killar och med en tjej som värkar väldigt manlig i mina ögon :P haha!!! Men jag kände mig väldigt ensam ibland och kan inte prata om tjejsaker förutom på helgerna då jag träffar mina bästa kompisar :)
Men i skolan känns der ensamt och tomt fram tills nu :P
Idag på spanskan glömde jag min spanskabok så jag gick ner till mitt skåp för att hämta den och då började en tjej som umgås med N att prata med mig :D hon bara "hej! Vem är du? Du brukar umgås med N från samhälle och de gänget" och jag bara "Eehh jaa" :P sen frågade hon mig vad jag hette... Jag uppfattade aldrig hennes namn men hon sa att hon ville lära känna mig bättre :D
Superglad :D

Hon går natur och hon umgås också bara med killar så jag känner att hon och jag kommer bli antigen riktigt bra kompisar eller värsta ovänner ;P haha

Nä men just nu så känns det bra :)
Jag har ju varit orolig för killarna som gillar mig men jag ska bara skita i det och leva mitt liv :) hoppas det blir bra :P

Missa inte mitt inlägg ikväll om när jag fick min mens och kanske lite annat :)

Av kittymjau - 7 oktober 2013 14:14

Varje gång jag ser honom så känner jag inget speciellt! Känns så naturligt och härligt!
Fan! Varför skulle jag få "känslor" för dig!!! Nu är det bara så svårt!!! Hatar det!!! Vad betyder denna känslan?
Fyfan! Varför? Varför? Varför? -.-

Hatar mig själv för det :/ längtar till nästa vecka då jag ska till min psykolog och få prata av mig lite!

Av kittymjau - 7 oktober 2013 14:05

Sitter just nu och väntar på nästa lektion... Min tjejkompis i min klass berättade just för mig att en annan kille tycker jag är söt...
VAFAN!!! Jag har aldrig fått uppmärksamhet från killar och nu har jag en kille som är intresserad av mig och en som tycker jag är söt!... Och ingen av killarna är jag DET MINSTA intresserad av!!!!

Varför kan inte N (killen jag gillar) gilla mig eller iaf tycka jag är söt! :/
Han kanske gör det men tror inte det :/

Av kittymjau - 7 oktober 2013 12:59

Jag har skrivit om killen som gillar mig men jag gillar inte honom -.-'
Han var en bra kompis men jag tror inte han kan vara det längre... -.- fyfan vad han är jobbig och min tjejkompis gör det inte bättre med att skriva till honom från min Facebook "jag älskar dig"! -.- fyfan är så pisst of just nu!

-.-

Av kittymjau - 6 oktober 2013 23:44

Då har jag fixat bloggplatsens app :) Ska börja blogga oftare och det är ju såklart mycket lättare om man kan göra det direkt från mobilen och så fort jag har något jag grubblar över :P

Kan fortfarande inte sova... Tänker bara på HAN heeeeeela tiden ;P

Vet inte riktigt vad denna bloggen går ut på :P
Handla nog lite om tonåren :)

Imorgon ska jag skriva om när jag blev tonåring och fick min först mens och sånt skit som tjejer nångång går igenom i livet :P

Nä men detta blir nog sista inlägget för idag ;P NATTY!!!

Av kittymjau - 6 oktober 2013 22:13

Jahaa... har försökt sova sen förra inlägget...

Tänker bara på denna killen som jag gillar :) Han kan få mig att må så bra men samtidigt såååå dåligt :(

Jag har bestämmt mig att först bli riktigt bra kompis med han och se vad jag känner då :P Det enda som kan gå fel är om jag fastnar i friendzonen :/

men jaja vi får se hur det blir :)


Detta är nog INTE sista inlägget om killen jag gillar så tänker kalla honom N...


Jag har aldrig haft ett så kallat "seriöst" förhållande... Det jag tycker är gulligt är att det är han som söker kontakt med mig och att det är han som kommer med bra samtalsämnen :P

En del av mig tänker "han kanske också är intresserad av mig" men samtidigt tänker jag "Nej, han är alldeles för bra för mig"...

Vafan håller jag på med? Det är bara ta det som det kommer :)

Njut av livet :)

Av kittymjau - 6 oktober 2013 21:47

Kärlek? vad FAN är det!!!!??!?!?!?!

Jag har en kille i min klass som jag på något konstigt sätt är "attraherad" av!!! Han är inte ful och han är inte snygg men en del av mig skulle bara vilja kyssa honom och kanske något annat (jag är oskuld) ;P

Han är ett år äldre, 96a. Han hoppade av men nu har han börjat igen :P


Vi delar matsal med en annan skola och på vägen därifrån ser vi många från hans förra klass och det är typ bara tjejer och dom bara "Hej" och en del av mig blir avundsjuk men hur fan kan jag bli det!!!

Detta är en jäkligt jobbig känsla!!!! Jag är inte kär i honom för jag anser att man inte kan vara kär i någon efter bara några veckor!!!!

Hatar mg själv bara för det -.-

Jag har aldrig kännt en sånhär konstig känsla förr... jag vet inte vad det betyder... är jag kär? gillar jag honom bara? är det ett "tecken" på att jag ska lära känna honom bättre ELLER är det bara "detta-är-en-bra-kompis-känsla"...


Kommer spy snart!!!!

Jag vet vad ni tänker- Istället för att gnälla om det SÅ TA REDA PÅ DET!

Ni har rätt som tänker så men fatta att det är jobbigt :(


jaja... hoppas det blir bättre!

Ovido - Quiz & Flashcards